Historia firmy Mercedes-Benz

mercedes_logo

Ta niemiecka marka, znana przede wszystkim ze swoich samochodów osobowych, zaliczana jest do najbardziej popularnych i poważanych na świecie. Koncern produkuje również samochody ciężarowe i dostawcze a także autobusy. Prestiż firmy Mercedes-Benz jest zasłużony. Tworzone maszyny stanowią ikonę stylu, gwarancję bezpieczeństwa oraz pewną jakość. Warto wiedzieć, że historia firmy sięga lat 80. XIX wieku. Ponad sto lat praktyki i doświadczenia przekłada się na ostateczny, zachwycający efekt samochodów, które są marzeniem wielu kierowców.

W 1883 roku Benz stworzył firmę Benz & Co, a siedem lat później powstała firma DMG założona przez Daimlera. Głównym celem obu twórców była popularyzacja i rozpowszechnianie swoich samochodów. Wymagało to głównie stworzenia odpowiedniego logo firmy. Na początku, w obydwu przypadkach znakiem firmowym były nazwiska mercedes wynalazców. Benz & Cie nie zmieniła się do dzisiaj. DMG zaś stał się znaną marką Mercedes. Warto zwrócić uwagę na symbolikę. Mercedes jest hiszpańskim imieniem, które oznacza łaskę. Jedną z kobiet, o takim imieniu, była córka znanego pioniera w dziedzinie motoryzacji, który złożył w DMG zamówienie na automobile. Ostatecznie człowiek ten przyczynił się do tego, że Daimler stworzył pierwsze pojazdy drogowe z silnikiem czterocylindrowym. Benz zaś przedstawił swoje logo jako wieniec laurowy, który jest oznaką zwycięstwa.

Na początku 1900 roku skonstruowano nowy silnik o nazwie Daimler-Mercedes i nic jeszcze nie wskazywało na to, że Benz i Daimler rozpoczną współpracę. Tak się jednak stało w wyniku zmian, jakie miały miejsce w niemieckiej gospodarce. Konkurenci uznali, że najlepszym rozwiązaniem będzie zawiązanie porozumienia, które zagwarantuje im trwałość.  Oficjalna współpraca rozpoczęła się w 1926 roku i była najdłuższą w całej historii motoryzacji. Kooperacja zakończyła się w roku 1998.

W 1998 roku koncern niemiecki wykupił udziały amerykańskiej firmy Chrysler. Dzięki temu spółka Daimler-Benz zyskała szansę na większy dostęp do amerykańskiego rynku. Umowa ta zmieniła nazwę  marki na Daimler Chrysler i trwała prawie 10 lat. Rozwiązanie nastąpiło na skutek złej kondycji finansowej Chryslera. Daimler odsprzedał więc akcje konsorcjum finansowemu. Od tego momentu koncern nosi nazwę Daimler AG, a Mercedes-Benz stanowi nazwę jednej z marek tejże grupy. Na rozstaniu zyskał również Chrysler, który w końcu spłacił długi.

Historia firmy jest bardzo ciekawa. Najważniejsze jest jednak to, że takie cechy jak: jakość, nowoczesność i bezpieczeństwo w dalszym ciągu stanowią podstawę funkcjonowania firmy.